Doa Untuk Anak Mama Papa

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan
sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain
penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada di perutku dengan rupa yang baik, dan
tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan RasulMu.

Ya Allah,
keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Jadikanlah dia sihat
yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal.

Ya Allah,
panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah
lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat
Nabi Muhammad S.A.W dan segala puji bagi Allah, Tuhan Semesta Alam.

Amin amin amin ya Rabbal 'Alamin.

Rasa Terbukak Cemane Ek?

erk. terbukak? alah, terbukak 'tu' lah. latety ni kan asyik la cakap dengan baby, keluarlah dikau by september. haha. pastu papa siap sound,

ada pulak cakap camtu. cakap la baby keluar la time baby dah sihat sepenuhnya, dah matang bla bla bla.

eh, perut saya dah tak dapat dibendung lagi lah! tapi jawab dalam hati je. i kan isteri solehah, harus taat cakap suami okeh! hihi.

kononnye lah kan, doa ibu tu selalu termakbul. so saya tetiap hari berharap la kot harini dah bukak berapa cm ek? cemane nak buat VE sendiri ek? cemane nurse kira berapa cm tu? letak pembaris ke? jadiknye current obsession dalam bilik air adalah VE depan cermin. agak tak semenggah jugaklah kiranya kan. tapi betul lah, miss V dah rasa cam lain sikit. rasa dia macam terbukak sikit ala-ala teransang tu. eh, betul tak description dia camtu? sori la ye kalau perkataan tak sopan. tapi saya rasa camtu la.

sekarang ni still mampu lagi nak datang office. asal boleh nak berjalan aje. sebab dengan harapan cepat la sikit boleh bersalin nih. hehe. tak tau la kenapa saya eksaited betul nak bersalin ni. patutnya ada la rasa takut ke rasa tak nak bersalin lagi ke tapi entahlah. maybe sebab memang 'ini' yang saya tunggu-tunggu sekian lama. plus saya kan dulu susah nak mengandung, so once dah mengandung ni, semua benda pun saya nak cepat-cepat setelkan.

contoh eksaited ialah preparation baby start seawal 4 bulan preknen. haaa. gile konfiden kan? orang tua-tua kata tak tentu jadik la apa la, nanti kalau tak jadi, barang dah beli, sendiri juga yang sedih kan. tapi nak buat cemano? orang lain rilek je bunting pelamin. tak sempat nak honeymoon dah bunting. tapi saya kan nak kena tunggu setaun setengah baru la merasa ha. mana la tak eksaited weh?

tapi apa pun, Alhamdulillah, si tecik dalam ni always on track even omak e berguling sana sini belahak. tinggal bape minggu je lagi nak meletup ni ha. saya percaya Allah akan bagi saya rezeki anak bila saya dah ready & only HIM yang tau bila saya ready. & now, I'M READY!

2 comments:

Mimy Hamid said...

cepat 4 bulan dah beli..good...akak tak beli apapun..lewat sikit la kot...my friend terbukak awal ketuban pecah 34 weeks...Allah maha mengetahui..selamat semuanya yer

youramirah said...

hehe. sangat teruja kak oit. sampai kena perli dengan ibu saya, sabun basuh baju baby pon nak beli. hihi. dia kata anak first je eksaited, sok dah berdoyon2, pakai breeze je la kot. =P

awalnye 34weeks dah pecah? rezeki dia awal bersalin. saya ni dok la menghitung hari..

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up