Doa Untuk Anak Mama Papa

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan
sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain
penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah,
rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada di perutku dengan rupa yang baik, dan
tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan RasulMu.

Ya Allah,
keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Jadikanlah dia sihat
yang sempurna, berakal dan pandai, alim dan beramal.

Ya Allah,
panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah
lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat
Nabi Muhammad S.A.W dan segala puji bagi Allah, Tuhan Semesta Alam.

Amin amin amin ya Rabbal 'Alamin.

Bad Pump Day!!!

huwaaaaaa, baru jek pagi tadi post 'rezeki lumayan' hari Jumaat lepas. tapi harini pulak sah-sah la takleh dapat macam tu. sebab? handle pump TAK BAWAK!!! adoila.....

tengok!!!!!!!!!!!!
semangat dah bawal botol panjang!!
ikut nafsu tadi nak je gi beli baru. takpon nak je drive balik. tapi, pikir-pikir balik, mama dah ada 2 pam, nak beli lagi satu, pesta pam la pulak jadinye. cik b ada dua je. b lagi satu nak pam kat ne? haha. pastu lunch hour sejam je. dari hulu langat ke kerinchi lunch time ni mau 30 minit pegi. lagi 30 minit balik. dah sejam. bila nak pam?

sudahnye berMARMET lah kita. memandangkan cik B dah bengkak sebengkak-bengkaknya yang tak dapat dibendung lagi. sakit oo nak picit! gigih punye gigih, dapat la 5 oz cenggini :

setengah je. =( selalu dapat sebotol penuh tau. hukhuk.
sebenarnye boleh je lagi nak picit, tapi dah lenguh tangan. xpe lah, asalkan bengkak dah susut sikit. nanti kul3 kang MARMET lagi la nampaknye. hmmm..


p/s : segan nak pinjam pam orang lain. diorangnye canggih-canggih. uwaaaaaaaa!! pasni lagi satu nak tinggalkan kt ofis je la kot ek?

5 comments:

Mimy Hamid said...

terror gak marmet tu...lenguh bahu...akak punya kawan opis pump pun sogan den..medela tuuu...akak nya avent manual sajo..mengepam tangan

youramirah said...

haha. tau xpe. kt sini ada yg freestyle gitu. =/
tunggu biz saya meletop baru leh pkai tu lah. amiiinnn.

Hayati A.G said...

hehe terer la akak, ok la tu,walaupun marmet tetap kagum dgn semangat akak utk bf...

gudluck kak, memg akak dah jadi idol sy dah ni...:-)

youramirah said...

yati,

alamak, siap dah jadi idol ni. kelas! nnt akak belanja eskrim. hehe. awak pon gudluck jugak! hehe.

Momma Mia said...

nice sharing... jemput terjah keputusan cabaran penyusuan si manja

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

up